Före mötet
• Kontrollera att datorns kamera, mikrofon och högtalare fungerar
• Sitt nära mikrofonen för att uppnå bästa ljudkvalitet (headset rekommenderas)
• Sitt framför kameran så att användaren tydligt kan se ditt ansikte och mun
Förklara syftet med mötet
• Säkerställ att din användare kan se och höra dig tydligt.
• Kontrollera att användaren har gått igenom förberedelselistan
• Säkerställ att användarens hörapparater har nya/fulladdade batterier
(För användare med laddningsbara hörapparater: be dem ha laddaren tillgänglig)
• Säkerställ att din användare har laddat sin mobila enhet helt eller att den är ansluten till en strömkälla
Under ett pågående möte
• Undvik att hantera papper under mötet, eftersom det kan påverka ljudkvaliteten negativt
• Tala tydligt och långsamt, och kolla med användaren regelbundet att anslutningen och ljudet fungerar tillfredsställande
• Utvärdera användarens allmänna upplevelse av sina hörapparater
• Använd din kliniska bedömning för att avgöra om användaren behöver besöka mottagningen för att få hjälp med sina problem (t.ex. om de behöver otoscopi)
När mötet ska avslutas
• Informera användaren om att det är du som ska avsluta mötet för att säkerställa att alla nödvändiga ändringar har gjorts och sparats korrekt.
• Strax innan du avslutar mötet: informera användaren att videosamtalet kommer att avslutas och meddela dem att när besöket är över kan de stänga appen och använda sina hörapparater som vanligt